Kawa o smaku whisky już w sprzedaży!

kawa o smaku whisky

Bimber Distillery wspólnie z firmą Tudor House wypuściła na rynek kawę dla miłośników whisky. W ofercie znalazły się dwie wersje – leżakujące w beczkach po Sherry Oloroso oraz w beczkach typu Virgin Oak.

Polacy to bez wątpienia naród kawoszy

Wyniki badania opinii publicznej, zrealizowanego na zlecenie marki DeLonghi, wskazują, że 95 proc. Polaków pije kawę, a ponad połowa z nich spożywa więcej niż jedną filiżankę dziennie. Trwający od dawna boom kawowy nad Wisłą postanowiła wykorzystać założona w 2015 roku w Londynie przez Polaka, Dariusza Płażewskiego, firma Bimber Distillery. Ta wyjątkowa destylarnia zaczynała od produkcji wódek i ginu, by w maju 2016 roku napełnić pierwsze beczki swoją single malt whisky. Gdy pierwsza partia jej whisky została zabutelkowana we wrześniu 2019 roku w limitowanej liczbie 1000 butelek, wyprzedała się w ciągu zaledwie 3 godzin!  Niedawno, wspólnie z polskim dystrybutorem alkoholi premium – marką Tudor House, organizatorem corocznego festiwalu Whisky Live Warsaw – wypuściła na rynek kawę o smaku whisky.

Do sprzedaży trafiły dwie wersje kawy palonej ziarnistej typu espresso, pochodzącej z kolumbijskich upraw

Obie nazwane są „Whisky Barrel Coffee”. Pierwsza to kawa średnio palona, która spędziła trzy miesiące w beczce ex-sherry. Podczas jej degustacji wyczuwalny jest miód, wanilia, orzechy oraz suszone jagody. Druga wersja wypalana była w stopniu mocnym i przechowywana przez trzy miesiące w beczce typu Virgin Oak. W kawie odnajdziemy charakterystyczny dla tego typu beczek smak i aromat zwęglonego dębu, jak również toffi oraz gorącej czekolady, a wszystko to w pikantnym wydaniu.

– Kawa od Bimber Distillery to idealne połączenie dla wszystkich tych, którzy lubią dobrą whisky, a przy tym nie wyobrażają sobie początku dnia bez „małej czarnej”. Finisz w beczkach po sherry i typu Virgin Oak sprawił, że obie wersje zaczerpnęły to co najlepsze – w smaku i aromacie – z leżakujących tam wcześniej trunków. Mamy nadzieję, że pomysł zachwyci polskich konsumentów, a dostępne na rynku produkty stanowić będą początek dłuższej serii – przekonuje Jarosław Buss, właściciel firmy Tudor House Ltd.

Dodaj komentarz